Friday, March 6, 2009

Pokok Pisang?Best ke?


*Jika anda melihat foto d sebelah,ingin aku maklumkan bahawa lelaki hensem berkenaan tidak ada kena mengena denga cerita aku neh.Aku tau dia hensem tapi aku bukan nak cita sal dia.Tetiba lak aku rasa dia cam da mengoda hati ku ini.So letak la skali gamba dia.Hensem kan dia!!.

Sejak zaman purbakala lagi pokok pisang mendatang kan seribu lapan ratus tujuh belas khasiat kepada kehidupan seantaro.Kalau tnya budak2 kecik seawal umur 18 tahun skali pun sudah tentu mereka kenal akan pokok pisang tersebut.Di sini saya berpeluang menemu ramah seorang kanak2

  • Aku-Hai kanak-kanak.Korang tau ini pokok apa?(sambil menunjukkan kearah pokok pisang)
  • Kanak2-Tau!!nie pokok pisang la abg.Awat hg bodo sngt.Tu pokok pisang la.Hg mmg bodo la.Yg 2  pun nak tanya ka?
  • Aku-Weh awat hg nk marah2 ni.Dulu helmet aku yg hang bagi pecah pun aku wat bodo ja.Leklok skit noh.Aku terajang hg satg!!
  • Kanak2-Tak dak la.Yg hang p tnya 2 pokok apa kat aku wat pa.Cam la aku bodo sngt

Pergaduhan itu berlangsung lebih kurang 3 jam.Last skali kanak2 tersebut menagis kerana lapaq nasi.Back 2 story.Jika di kaji sejarah pokok pisang di negara kita.Sebenarnya pokok tersebut tidak mempunyai nama.Peristiwa ini berlaku di utara tanah air apabila seorg makcik ingin menyiang ikan.Pas2 si anak bertanya kepada mak dia."Weh mak,hang nak p mana??".Maknya menjawab,"mak nak P SIANG ikan neh kat bwk pokok 2"."Pokok pa mak?".Tetapi mak dia kurang jelas akan pertanyaaan anaknya itu,dia menyangka anaknya bertanya mak nak wat apa,so mak dia jwb "P SIANG!!!".Maka lahirlah pokok yang d kenali sebagai pokok pisang.

Jika di kaji secara mendalam,pokok pisang mempunyai perbagai khasiat dari akak pokok hingalah ke pucuknya.Mari kita mulakan dari akar.Akar pokok pisang kaya denga serat dan vitamin Z7 yg baik untuk usus besar dan rektum kita semua.Jika akar pokok ini di rebus.Airnya baik untuk menjadi agen penaggal kotoran(cam klorox)pada pakai2an putih kita semua.

Batang pokok pisang juga telah menjadi ilham kepada rajimen askar mangolia selatan untuk menghasilkan kapal selam berkuasa kuda betina pertama dunia sekitar taun arnab.Batang pisang juga d jadikan rakit oleh kanak2 pada zaman dahulu.Hasil enovasi,batang pokok pisang sudah d jadi kan kapal kargo dan kapal minyak yg meningkat permintaannya di dunia nowdays.Selain itu,batang pisang yang kaya dengan omega tiga dpt mencantikkan kulit dan menghaluskan semua jenis liang d badan dan melincinkan kulit.Setelah mengunakan batang pisang ini,anda akan mendapati kulit anda seperti d gosok denga kertas pasir gred A(pasir jerlus).

Buah pokok pisang yang di sebut pisang tidak aka berbuah dua kali juga amatlah berguna oleh org2 melayu untuk d buat peribahasa.Buah pisang yg kaya dengan karbohidrat dan zat besi sesuai untuk anip(rock mangko)untuk menguat kan tulang dan jari.Dengan ini,anda dpt mengoreng gita dngan lebih mangko dan bertenaga.

Pokok pisang juga adalah spesis pokok yg mudah touching.Ini kerana dia pernah berkata kepada aweknya"dinda,kalau dinda tidak percaya,belahlah dada,x-ray lah hati"tetapi oleh kerana pokok pisang tidak belajar bio dari cikgu mahanun dan cikgu nor aisyah(timakasih cikgu),maka dia tidak dpt mengenal pasti yg mana satu hati dan yg mana satu jantung.Oleh kerana itu,dia mengeluarkan jantungnya untuk d x-ray.Akibat daripada hight friquency n hight penetratetion of x-ray wave.Semua organ2 seperti atrium,ventrical,valve,dan AV note dia telah tidak berfunsi dan mengalami half life.Lama kelamaan jantung nya sudah tidak berfunsi seperti biasa. 

8 comments:

  1. hahahah
    kampung pulau pisang cmane pulak sejarah dye ghulei?

    ReplyDelete
  2. ahaha
    kajian yg sunggoh complete.

    ReplyDelete
  3. wah hang ghulei.mantap seyh.
    mmg aku rspect 3 kali ganda la.
    hahahahhaha

    ReplyDelete
  4. pehh,repeat bio sial!
    hahaha
    tima kseh cg!!

    ReplyDelete
  5. hahaha lawak gila. terbaik lah hang :p

    ReplyDelete
  6. hyep...terkezut tg0k org..bkn pisang...nway,cam na nak bg kentut bau vanila ea???

    http://shuedee4590.blogspot.com/

    ReplyDelete
  7. hahahaa...hancus bahasa hang..BTw,mmg terbaek laa

    ujajapunyer.blogspot.com

    ReplyDelete